Mondotravel

velencia

Valencia

za savršen obiteljski odmor

Putovanje u Valenciju. Blog o obiteljskom putovanju u Valenciju.

Ovo je jedna od onih priča kad slučajno završiš u gradu koji te potpuno osvoji.

Plan je zapravo bio doći do Seville gdje bi proveli siječanjski odmor s djetetom od 6 godina. Kako su letovi u tom terminu ograničeni odluka je pala na Valenciju  gdje se temperatura u to vrijeme kretala između 15 i 20 stupnjeva s kratkim letom iz Trsta bez presjedanja te cjenovno to bila daleko najpovoljnija opcija. Let Ryanairom nas je koštao nešto manje od 100€ za nas troje s jednim koferom. Rentali smo prostrani apartman u centru grada po isto tako iznimno povojnoj cijeni s obzirom da je u siječnju niska sezona.  Iako Španjolsku generalno obožavam, jedno vrijeme sam živjela u Barceloni, obišla sam Andaluziju, Madrid i okolicu no Valencija mi je  nekako ostala nepoznanica te sam došla bez velikih očekivanja.
Možda je poanta zapravo u očekivanjima tj. u „neimanju“ istih jer me  Valencija oduševljavala svaki dan boravka iznova.

Fotografija iz privatne arhive Tanje Bulić Jurić

Valencia je treći grad po veličini u Španjolskoj te broji oko 800 000 stanovnika. Rekla bih „grad po mjeri čovjeka“ u kojem stanovnici, koliko smo mi stekli dojam žive doista kvalitetno. Cijene su značajno pristupačnije nego u razvikanoj Barceloni i ništa manje posjećenom Madridu, gužva neusporedivo manje, gastro ponuda fantastična, ugodna klima, kilometarske pješćane plaže i ogroman park u srcu grada. Naši poznanici koji žive u Valenciji, a s kojima smo se sreli su potvrdili da nikad na bi mjenali „vibru“ ovog grada za niti jedan drugi.  Kako je naš apartman bio smješten neposredno uz toranj Torres de Serranos ( jedan od 12 nekadašnjih ulaza u grad) krenuli smo s pogledati grad iz Ptičje perspektive. Pogled je fantastičan i dobar orijentir pa nam se bilo lako snaći. Zapravo je snalaženje gradom veoma jednostavno s obzirom da je sam centar grada okružen posušenim koritom rijeke Turia čiji je tok promijenjen nakon jedne katastrofalne poplave. Ta zelena površina u srcu grada je prepuna raznih sportskih terena, parkova za djecu te predstavlja najveći gradski park u Europi.

Gulliver park Valencia

Najatraktivniji od svih parkova je zasigurno Gulliver kojeg vole veliki i mali. Naravno da smo za taj park napravljen u obliku omiljenog diva polegnutog na tlo odvojili nekoliko sati  kako bi se naš hiperaktivni šestogodišnjak nauživao.  Iako nama povremeno kaotično dok tražite svoje dijete u masi na potezu glava- ruka,  sreću i veselje djeteta mislim da ne moram opisivati.

Drugi smo dan boravka grad odlučili upoznati  kroz  oči lokalaca pa smo se priključili vođenoj turi. Iako sam sumnjala da ćemo izdržati više od pola razgleda s obzirom da šestogodišnjaka bar i ne zanima pretjerano povijest bio je doista strpljiv te slušao pozorno, iznad svih očekivanja…  Između ostalih atrakcija ušli smo u zgradu koja se nalazi  na UNESCO popisu svjetske kulturne baštine -  Llotja de la Seda ili  Loža svile. Radi se o prekrasnoj  gotičkoj zgradi koja je nekada imala praktičnu funkciju kako i samo ime govori a danas predstavlja jednu od TOP turističkih atrakcija. Unutarnji vrt je klasično ukrašen stablima naranče koje u Valenciji nalazite posvuda. Često je „grad naranči“ jedan od naziva za Valenciju ne samo zbog ukrasnih stabala već i zbog ogromnih nasada koji se prostiru na rubovima grada.

Koktel Aqua de Valencia

Kad smo kod naranči moramo spomenuti koktel koji je neizostavan pri  boravku u Valenciji a priprema se od soka od naranče, gina, votke  i šampanjca. Radi se o poznatoj Aqua de Valencia koja je neizostavni dio svake karte pića.

No Aqua de Valencia nije jedino piće koje morate probati u Valenciji. Ono na što su jako ponosni te će vam zasigurno napomenuti da ne smijete propustiti je  horchata -  osvježavajući, svjež mliječni napitak napravljen od tigrovog oraha, Svatko ima svoje omiljeno mjesto budući da se recepti razlikuju od jedne horchaterie do druge i zapravo su stvar osobnog ukusa no mi smo ga isprobali u Horchatería Fabian uz farton -  kolačić posut šećerom koji se umače u horchatu da doživljaj bude potpun.
Sad se moramo dotaknuti i gastro scene grada koja je izvrsna. Kako se Valencia smatra rodnim mjestom paelle  naravno da možete naići na pregršt turističkih mjesta te da smo i mi pali u zamku koja se zove „ručak na glavnom trgu“ i kako već pogađate – nismo bili impresionirani.  Lokacija  na  Plaza de la Virgen na kojem se nalazi poznata Neptunova fontana svakako ima svoju cijenu. .  No na svu sreću zahvaljujući poznanicima koji tamo žive otkrili smo nekoliko fantastičnih restorančića po doista pristupačnim cijenama. Jedan od njih je bio čak na GOURMET listi gdje smo za večeru degustacijski menu sa 5 slijedova platili 25 €. U Barceloni npr o tako nečemu možete samo sanjati….

Horchata e farton -  osvježavajući, svjež mliječni napitak napravljen od tigrovog oraha.

Restorane svakako valja isprobati no mi smo isto tako maksimallno iskorištavali blagodati jedne od najboljih tržnica u Španjolskoj Mercado Central ili Centralna tržnica koja se ujedno se smatra jednom od najstarijih u Europi. Sama zgrada je za početak impresivna već izvana a čim uđete opijeni ste šarenilom raznog egzotičnog voća i povrća, mirisima lokalnih delicija….. svi vas nutkaju da isprobate i kako odoljeti ljepotama kao što su  jamon serrano, queso manchego…. Na samu pomisao mi rastu zazubice…. Na tržnici možete doručkovati svježe pripremljene cijeđene sokove, sendviče, tortille…. Al ono što je na nas ostavilo najveći dojam je riblja tržnica koja predstavlja pravi mali raj svježe ulovljene ribe iz Sredozemlja….. kozice, škampi, tuna,…. I sve to po mnogo povoljnijim cijenema nego na Jadranu.  Tako smo se častili tunom koju obožavamo za svega 5 € po kg.

Kako ono već glasi poslovica „kad si u Rimu…..“ tako smo i mi ugledavši se na lokace navečer uživali na jednom od trgića uz tapase i crno vino.

Za sve posjetitelje su znamenitosti grada zapravo locirane na dva dijela: stari grad koji odiše srednjovjekovnom arhitekturom te novi moderni dio grada poznat kao Grad umjetnosti i znanosti ili City of Arts and Sciences.
Govoreći o starom djelu grada osim već spomenute Lože svile centrom grada dominira katedrala s zvonikom El Miguelete s kojeg se pruža također fantastična panirama grada. U katedrali Valencije se čuva sveti gral ( još jedan) , kalež iz kojeg je „navodno“  Isus pio na posljednjoj večeri. Postoje i neke marketinške ideje da se grad oglašava kao  “Grad svetog grala” kako bi privukao više turista.

Fotografija iz privatne arhive Tanje Bulić Jurić

Novi dio grada koji je danas i simbol grada je nastao zahvaljujući čuvenom arhitektu Santiago Calatrava rođenom upravo u  Valenciji. Rodnom gradu se odužio projektirajući nevjerovatni City of Arts and Sciences - najpoznatiji  kompleks javnih građevina, veoma kontroverznog dizajna koji je postao zaštitni znak suvremene Valencije dok su mišljenja o ovim djelima podijeljena. Mnogi su zadivljeni ovom arhitekturom, dok drugi nisu oduševljeni. Ja sam osobno bila impresionirana dizajnom, a  sad  funkcionalnost i isplativost su druga tema…  Kompleks se sastoji od mosta, natkrivenog trga i još pet velikih građevina: Palau de les Arts Reina Sofia, opere i koncertne dvorane sa 4 odvojene pozornice, planetarija i kina L’Hemisferic, botaničkog vrta sa šetnicom i galerijom na otvorenom L’Umbraco, muzej znanosti El Museu de les Ciències Príncipe Felipe te 2003. godine im pridodanog golemog oceanografskog parka i muzeja L’Oceanogràfic.Eto upravo smo se tom posljednjem najviše veselili i ostali razočarani jer je upravo taj tjedan Oceanografic bio zatvoren zbog godišnjeg remonta. Najvećem europskom akvariju smo se jako veselili no sad imamo dobar razlog za povratak.

S obzirom da nažalost ribice nismo vidjeli nikako nismo htjeli propustiti zoološki vrt – Bioprac koji slovi kao jedan je od najboljih zooloških vrtova u Europi, što ne čudi jer imitira prirodna staništa isključivo afričkih divljih životinja. Staništa su doista fantastična, svaka životinja ima dovoljno prostora, gotovo kao da gledate životinje u njihovom stvarnom okruženju, ali i kao da ste dio tog okruženja jer su granice između posjetitelja i životinja gotovo neprimjetne.  U zoološkom smo proveli sigurno pola dana i maksimalno uživali.

U Valenciji smo doista puno hodali i zapravo je većina znamenitosti dostupna pješice dok smo do plaže koristili autobus. Valencia ima i metro no mi smo ga koristili isključivo za odlazak u zračnu luku.

Fotografija iz privatne arhive Tanje Bulić Jurić

Kao što sam spomenula uz temperature od cca 20-ak stupnjeva srce vuče na plažu tako da smo se uputili na najpoznatiju plažu Malvarosa linijom 32 za cijenu vožnje od 1,5 EUR po osobi. Plaža je baš onakva kakvom si zamišljate španjolske pješćane plaže… Sitan pijesak, palme, šetnica, kafići…. Nama u tom trenutku kupanje baš i nije palo na pamet no bilo je hrabrih. Mi smo uživali  u pijesku te nakon toga ručali u predivnom beach baru La Mas Bonita. Kvalitetu je potvrdilo duuuugo čekanje na stol, restoran pun lokalaca no isplatilo se jer je hrana bila fantastična.

Teško smo se oprostili od Valencije, uvukla nam se pod kožu nenametljivo i  neočekivano…. I dala nam mnoštvo razloga za povratak.

Napisala: Tanja Bulić Jurić

Photo & Video gallery

velencia

valencija, loža svile, putovanje mondo travel

Valencija - Loža svile, glavna turistička atrakcija grada

Grad umjetnosti i znanosti, Valencija, mondo travel

Valencija, Grad umjetnosti i znanosti, djelo arhitekta Santiago Calatrava

more blogs

ne propuštaj

ništa

budite prvi koji će saznati sve o našim izvrsnim first minute ponudama, neponovljim last minute ponudama, novim putovanjima... prijavite se na naš newsletter i ne propustite najbolje ponude.